Ενίσχυση της πρόσβασης & φοίτησης στην προσχολική αγωγή

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ:

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2010-2011.xls)2010 - 2011 [15 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2011 - 2012.xls)2011 - 2012 [22 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2012 - 2013.xls)2012 - 2013 [26 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2013 - 2014.xls)2013 - 2014 [19 Kb

Φωτογραφικό Υλικό

HomeΔρασειςΔράση 1

Δράση 1: Ενίσχυση της πρόσβασης και φοίτησης στην προσχολική αγωγή Κύριο

Κατηγορία Δρασεις Κυριακή, 02 Νοεμβρίου 2014 00:11

Υπεύθυνη: Άννα Ιορδανίδου, καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών


Η Δράση 1 αφορά στην ενίσχυση της πρόσβασης και της φοίτησης των παιδιών Ρομά νηπιακής ηλικίας στην προσχολική αγωγή, την ενημέρωση και την ενθάρρυνση των γονέων Ρομά σχετικά με τη σπουδαιότητα της ένταξης των παιδιών τους στο νηπιαγωγείο, τον εντοπισμό και την καταγραφή των ανεμβολίαστων παιδιών, την εγγραφή των νηπίων καθώς και τη διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται άμεσα με την ίδια την πράξη της εγγραφής, όπως είναι ο εμβολιασμός των παιδιών και η έκδοση Βιβλιαρίων Υγείας.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, απαραίτητη ήταν η σύνδεση όλων των δράσεων του προγράμματος και η ενεργοποίηση των φορέων ανά περιοχή. Συγκεκριμένα, υπήρξε συνεργασία με τα Κέντρα Υγείας, τα νοσοκομεία, το ΚΕ.Ε.Λ.Π.Ν.Ο., με τους Γιατρούς του Κόσμου, με τα Ι.Α.Κ., με το Π.Ι.Κ.Π.Α., με τους Κοινωνικούς Τομείς των Δήμων, με τη Μητρόπολη, με διάφορους συλλόγους και με διάφορες Μ.Κ.Ο. Στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πραγματοποιήθηκαν 32 εμβολιασμοί σε 887 παιδιά.

Για την υλοποίηση της Δράσης απασχολήθηκαν κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές και εμψυχωτές. Αναλυτικά, οι δράσεις που υλοποιήθηκαν αποσκοπούσαν στα εξής: εκμάθηση και εφαρμογή κανόνων σωστής συμπεριφοράς, καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων για την κατάκτηση της γραφής και της ανάγνωσης, παραγωγή και σταθεροποίηση των φωνημάτων στον αυθόρμητο λόγο σε όλα τα γλωσσικά περιβάλλοντα, εκμάθηση εννοιολογικών κατηγοριών, μουσικοκινητική αγωγή και αγωγή υγείας με θεματικές ενότητες όπως «Υγιεινή και καθαριότητα χεριών» και «Γνωρίζω το σώμα μου».

Επιπλέον, υπήρξαν δραστηριότητες με θέματα τον κοινωνικό αποκλεισμό, τον ρατσισμό, τα στερεότυπα και την κατανόηση και την αποδοχή του ‘άλλου’.

Όλες οι δράσεις είχαν ως κύριο στόχο την καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στο σχολείο και στην εκπαιδευτική διαδικασία εκ μέρους των Ρομά. Συγκεκριμένα, οι συνεργάτες μέσα από πολυαισθητηριακά ερεθίσματα, βιωματικά εργαστήρια και εμψυχωτικές δραστηριότητες κατάφεραν με στοχευμένες παρεμβάσεις να αυξήσουν τη συστηματικότερη φοίτηση των μαθητών, να μειώσουν τη σχολική διαρροή και να αυξήσουν τις εγγραφές στις σχολικές δομές. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω εντοπισμού των παιδιών Ρομά που δεν φοιτούσαν, εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο, συνεργασίας με κάθε σχολική μονάδα, κάλυψης ελλείψεων σε σχολικά είδη και, τέλος, μέσω καλύτερης συνεργασίας με τις οικογένειες Ρομά και ενίσχυσης της θετικής εικόνας για το σχολείο.

Τμήματα μαθητών προσχολικής αγωγής

Τμήματα μαθητών προσχολικής αγωγής

Διαβάστηκε 9499 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 04 Νοεμβρίου 2014 12:42
Scroll to Top