Διερεύνηση των σχολικών δραστηριοτήτων εντός και εκτός της σχολικής μονάδας

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ:

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2010-2011.xls)2010 - 2011 [15 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2011 - 2012.xls)2011 - 2012 [22 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2012 - 2013.xls)2012 - 2013 [26 Kb

Download this file (ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ 2013 - 2014.xls)2013 - 2014 [19 Kb

Φωτογραφικό Υλικό

HomeΔρασειςΔράση 2Υποδράση 3

Υποδράση 3: Διερεύνηση των σχολικών δραστηριοτήτων εντός και εκτός της σχολικής μονάδας

Κατηγορία Δρασεις Δευτέρα, 03 Νοεμβρίου 2014 15:36

Υπεύθυνη: Άννα Ιορδανίδου, καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών

Επιστημονικός συνεργάτης: Μαρία Κανελλοπούλου


Η λειτουργία των Εργαστηρίων Δημιουργικής Απασχόλησης Μαθητών (Ε.Δ.Α.Μ.) πραγματοποιήθηκε με σκοπό την ενσωμάτωση στοιχείων της γλώσσας και των πολιτιστικών πρακτικών των παιδιών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω παιδαγωγικών τεχνικών και δραστηριοτήτων.Στόχος της συγκεκριμένης Υποδράσης ήταν η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το σχολείο μέσα από τη συμμετοχή τους σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες που καθιστούσαν τη μάθηση ευχάριστη και ελκυστική. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια κεραμικής, μουσικής, θεατρικού παιχνιδιού και ζωγραφικής.

Το εκπαιδευτικό υλικό, η διδακτική μεθοδολογία, οι τεχνικές και οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω. Όσον αφορά τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία αλλά και στα Νηπιαγωγεία στο Εργαστήριο Κεραμικής, οι μαθητές ξεκίνησαν με πηλοπλαστική, που είναι μια γιορτή της φαντασίας και της δημιουργίας, και στη συνέχεια προχώρησαν σε τεχνικές κατασκευής κεραμικών, μεταφέροντας εικόνες από το περιβάλλον στον πηλό.

Στο Εργαστήριο Ζωγραφικής, η μεθοδολογία περιελάμβανε απλές ασκήσεις ανάμιξης χρωμάτων, ποικίλα παιχνίδια με χρώματα, μικρές κατασκευές και ασκήσεις ζωγραφικής. Συνήθως χρησιμοποιούνταν δαχτυλομπογιές σε μεγάλες επιφάνειες χαρτιών. Το πρόγραμμα Μουσικής αποτελούνταν από μουσικοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια γνωριμίας, παιχνίδια που ακόνιζαν τη σκέψη και τον νου και που πραγματοποιούνταν είτε ατομικά είτε ομαδικά. Επίσης, περιλάμβαναν τραγούδια ανάλογα με την εποχή και τα θέματα που σχολιάζονταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στην έννοια της μουσικής, στην ονομασία και στη χρήση των μουσικών οργάνων. Σ’ αυτό το σημείο είναι αναγκαίο να τονιστεί ότι τα παιδιά κατάφεραν να συνοδέψουν πολλά τραγούδια με διαφορετικούς ρυθμούς χτυπώντας τον ρυθμό μαζί με το ηχογραφημένο τραγούδι, αλλά και να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι «ντύνοντάς» το μουσικά με φωνητικούς ήχους και κρουστά μουσικά όργανα.

Όσον αφορά το θεατρικό παιχνίδι, προκειμένου τα παιδιά να λάβουν ποικιλία μουσικών ερεθισμάτων αλλά και να αποκτήσουν άμεση αντίληψη της διαφορετικότητας και της ποικιλομορφίας του ανθρώπινου πολιτισμού, άκουγαν μουσική από διαφορετικές εποχές και είδη διαφορετικά μεταξύ τους, προερχόμενα από διάφορες περιοχές της Ευρώπης και του κόσμου ολόκληρου. Επιπλέον, διεξάγονταν ασκήσεις παρατηρητικότητας σε σχέση με τον χώρο αλλά και τους συμμαθητές τους, παιχνίδια ανάπτυξης της εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών, συνέντευξη και παρουσίαση του συμμαθητή, ασκήσεις με χορό ανά ζεύγη και χορός ομαδικός.

Η συμμετοχή αλλά και η συνεργασία των μαθητών Ρομά στις διάφορες καλλιτεχνικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, έφτιαξαν πολλές κατασκευές, παιχνίδια με χρώματα, μεγάλα ομαδικά έργα και διάφορα κολλάζ. Πολλά από τα έργα τους παρουσιάστηκαν στην έκθεση που πραγματοποιούνταν στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, για τα οποία εισέπραξαν την επιβράβευση όλων. Με κάποια έργα διακοσμήθηκαν τα σχολεία, ενώ κάποια άλλα πήραν μέρος σε σχολικούς διαγωνισμούς. Επιπλέον, σε κάποια σχολεία οι μαθητές ετοίμασαν χριστουγεννιάτικο παζάρι με τις δικές τους κατασκευές, παίρνοντας την πρωτοβουλία να βοηθήσουν με τα έσοδα παιδιά με ανάγκες. 

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι δόθηκε έμφαση στην έννοια του παιχνιδιού, στην άσκηση της φαντασίας, στην ατομική δημιουργία, στην παρατηρητικότητα και στην ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και της ομαδικότητας, με άμεσο στόχο κάθε παιδί να λειτουργήσει ως αρχηγός αλλά και ως μέλος μιας ομάδας, έτσι ώστε να ενδυναμωθεί η σχέση τους με το σχολείο. 

Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης Μαθητών

Διαβάστηκε 13165 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 03 Νοεμβρίου 2014 16:20
Scroll to Top