Οι κοινωνικοί λειτουργοί, οι ψυχολόγοι και οι φιλόλογοι του προγράμματος, σε συνεργασία με τους διαμεσολαβητές, διερεύνησαν και εντόπισαν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των Ρομά, προκειμένου να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στα προαναφερθέντα προγράμματα. Αναλυτικά, ως προς τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, οι συνεργάτες παρείχαν συμβουλευτική στήριξη σε διάφορα θέματα που απασχολούσαν τους ενήλικες Ρομά, καθώς και ενισχυτική διδασκαλία, όπου αυτό κρινόταν αναγκαίο προκειμένου να ενσωματωθούν στα τμήματα.
Η διαμεσολάβηση είχε ως αποτέλεσμα την ενεργό συμμετοχή αρκετών ενηλίκων Ρομά σε προγράμματα του Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Γι’ αυτό, μετά τη διακοπή της λειτουργίας τους, κρίθηκε απαραίτητη η συνέχιση της επιτυχημένης παρέμβασης με τον συντονισμό νέων προγραμμάτων αλφαβητισμού, τα οποία απευθύνονται μόνο σε ενήλικες Ρομά, και συμβουλευτικής γονέων με τη συνεργασία φιλολόγων και ψυχολόγων του προγράμματος.
Στη συνέχεια, διεξήχθησαν μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και συμβουλευτικής γονέων σε καταυλισμούς και σε συνεργαζόμενα σχολεία. Στόχος όλων των παρεμβάσεων ήταν η ευαισθητοποίηση των γονέων για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η φοίτηση των παιδιών τους στο σχολείο, η εξοικείωσή τους με τη μαθησιακή διαδικασία, και η στήριξή τους για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος. Αφού ολοκληρώθηκαν τα προγράμματα, αυξήθηκε το ποσοστό συμμετοχής των γονέων Ρομά στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, στις σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες και γενικότερα στη σχολική πραγματικότητα.
Σχολές Γονέων
Θερινά τμήματα ενηλίκων